I C 691/14 - wyrok z uzasadnieniem Sąd Rejonowy w Przasnyszu z 2015-02-16
- Tytuł:
- Sąd Rejonowy w Przasnyszu z 2015-02-16
- Data orzeczenia:
- 16 lutego 2015
- Data publikacji:
- 8 kwietnia 2015
- Sygnatura:
- I C 691/14
- Sąd:
- Sąd Rejonowy w Przasnyszu
- Wydział:
- I Wydział Cywilny
- Przewodniczący:
- Rafał Chrzczonowski
- Protokolant:
- sekr. sądowy Klaudia Milewska
- Hasła tematyczne:
- Sprzedaż , Konsument , Gwarancja
- Podstawa prawna:
- art. 577 kc, art. 8 ust 3 oraz 13 ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego - Dz. U. 2002. 141. 1176 z późn. zm.
- Teza:
- 1. Ustalenie, w jakim trybie powód wystąpił o naprawę zakupionego u pozwanego sprzętu – czy na podstawie przepisów regulujących odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową, czy na podstawie gwarancji, ma znaczenie w szczególności z tego względu, że w obu reżimach odmienny jest zakres uprawnień, jak i różni mogą być adresaci żądań, wynikających z tych uprawnień. 2. Wbrew stanowisku powoda, żaden przepis ustawy nie przewiduje obowiązku naprawy zareklamowanego towaru w terminie 14 dni – ani w razie skorzystania z gwarancji, ani w razie zgłoszenia roszczeń z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy (z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Dz. U. 2002. 141. 1176 z późn. zm.), jeżeli sprzedawca w terminie 14 dniowym nie ustosunkuje się do żądania konsumenta, to przyjmuje się, że żądanie uznał za uzasadnione. W żadnym wypadku nie oznacza to, że w takim terminie musi nastąpić naprawa.
- Istotność:
Dodano:
,
Opublikował(a):
Klaudia Milewska
Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy w Przasnyszu
Osoba, która wytworzyła informację: Rafał Chrzczonowski
Data wytworzenia informacji:
Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy w Przasnyszu
Osoba, która wytworzyła informację: Rafał Chrzczonowski
Data wytworzenia informacji: